Program Bilgileri
Program Hakkında |
AGÜ’de mimarlık eğitimi, yenilikçi ve esnek müfredat yapısıyla özgünlükler barındırmaktadır. Mimarlık tarihi ve kuramı, yapı ve yapım, koruma-restorasyon ve tasarım başta olmak üzere mimarlık temel alanı ve bilişim, çevre, ileri malzeme, kültür-sanat yönetimi gibi yakın ilişkide olduğu birçok farklı disiplin alanında araştırma ve proje odaklı çalışmalara dayanan uygulamalı bir eğitim sürdürülmektedir. AGÜ’de mimarlık eğitimi, sanat ve tarih eleştirisi üzerinden; malzeme ve mekansal deneyime odaklanan deneysel bir süreçler içermektedir. Maket, malzeme, belgeleme ve yapı fiziği gibi laboratuvarlarda, deneysel araştırmaya dayalı bir mimarlık eğitimi verilmektedir. Öğrencilerin yapım süreçlerinin farklı aşamalarını deneyimlemelerini önemsenmektedir. AGÜ Mimarlık Bölümü, tasarımdan, inşa süreçlerine her aşamada, yetkin mimarlar yetiştirmeyi hedeflemektedir. AGÜ, uluslararası standartlarda bir mimarlık eğitimi sunmaktadır. Ulusal ve uluslararası akreditasyonlar önemsenmektir. ABD, Avrupa ve Uzak Doğu’nun saygın mimarlık okulları ile uluslararası işbirlikleri kurulmuştur. Bu sayede, öğrencilerimizin mesleki gelişimlerine uluslararası bir katkı sağlamak amaçlanmaktadır. AGÜ’de mimarlık eğitimi tümüyle İngilizce olarak sunulmakta, birebir akademik gelişim desteğiyle eğitim yapılmaktadır. Kariyer Koçluğu sistemiyle, yurtiçi ve yurtdışında bulunan saygın mimarlık ofislerinde proje odaklı stajlar ile mesleki gelişime katkı sağlanmaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz mezuniyet öncesi, meslek ortamının içinde yer alma imkanı bulmaları önemsenmektedir. |
||||||
Program Hedefleri |
Disiplinler arası ve üstü araştırma ve tasarım yaklaşımıyla, kültürel ve toplumsal ortamı zenginleştirmek için, yerel ve küresel ölçekte yenilikçi tasarım çözümleri geliştirmek Somut ve soyut mirasın farkında olarak sürdürülebilir tasarım için gerekli berecilere sahip olmak Ortak çalışmalarda, teorik ve pratik bilgi, beceri ve yetkinliklerini paylaşan sorumluluğun farkında bir takım lideri ya da üyesi olarak davranmak |
||||||
Kazanılan Derece |
Lisans / Mimar |
||||||
Öğrenim Süresi ve Kredisi |
4 yıl (bir yıl İngilizce Hazırlık Programı hariç) |
||||||
Öğrenim Düzeyi |
Lisans; EQF-LLL 6. Düzey, QF-EHEA 1.Düzey |
||||||
Eğitim Türü |
Tam zamanlı |
||||||
Eğitim Temel Alanı |
Mimarlık ve Yapı |
||||||
Kabul Koşulları |
Lise diploması; Ulusal Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yoluyla yerleştirilmiş olmak; Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da TOEFL’dan yeterli yabancı dil puanını almış olmak Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen şartları sağlamak |
||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması |
Program dışında alınan derslerin transferleri, Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde yer alan esaslara göre ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır. |
||||||
Mezuniyet Koşulları ve Kuralları |
Öğrencinin, müfredatta yer alan tüm dersleri, Genel Not Ortalaması (GPA) en az 2.00 olacak şekilde tamamlaması gerekmektedir. |
||||||
Mezunların Mesleki Profili ve İstihdam Olanakları |
Mimarlık, tasarım yapım sektörünün yanı sıra, eleştirel ve çok boyutlu düşünme yetkinlikleriyle, sanat ve teknoloji geliştirme alanlarında çalışma imkanına sahip bir meslek alanıdır. Mimarlar, bakanlıklar ve belediyeler başta olmak üzere kamu, sivil toplum kuruluşları ve özel sektörde, tasarım, uygulama, proje yönetimi veya proje geliştirme gibi mimarlık, inşaat ve yapı sektörü ile ilişkili alanlarda veya bunlara ait yayın kuruluşlarında çalışma imkanlarına sahiptirler. Bununla birlikte, tasarım, yapım, malzeme ve teknoloji, kültürel miras, tarih, gibi alanlarda araştırma olanakları da bulunmaktadır. |
||||||
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Program mezunları, lisansüstü programlarda (7. Düzey veya 8. Düzey) öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. |
||||||
Ölçme ve Değerlendirme |
AGÜ Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esasları uygulanır. |
||||||
Harf Notu |
Katsayı |
Puan |
Statü |
|
Harf Notu |
Statü |
|
A |
4.00 |
90-100 |
Geçer |
|
NA |
Devamsız |
|
A- |
3,67 |
87-89 |
Geçer |
|
W |
Çekilme |
|
B+ |
3,33 |
83-86 |
Geçer |
|
I |
Eksik |
|
B |
3,00 |
80-82 |
Geçer |
|
T |
Transfer |
|
B- |
2,67 |
77-79 |
Geçer |
|
S |
Yeterli |
|
C+ |
2,33 |
73-76 |
Geçer |
|
U |
Yetersiz |
|
C |
2,00 |
70-72 |
Geçer |
|
P |
Devam Ediyor |
|
C- |
1,67 |
64-69 |
Şartlı Geçer |
|
EX |
Muaf |
|
D+ |
1,33 |
56-63 |
Şartlı Geçer |
|
|
|
|
D |
1,00 |
50-55 |
Şartlı Geçer |
|
|
|
|
F |
0,00 |
0-49 |
Başarısız |
|
|
|
|
Program Çıktıları |
|
TYYÇ & Program Çıktıları İlişkisi |
|
Bilgi Kuramsal Olgusal |
Beceri Bilişsel Uygulamalı |
Yetkinlikler |
|||||||||
Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme |
Öğrenme |
İletişim ve Sosyal |
Alana Özgü |
||||||||||
P01 |
X |
|
X |
|
|
X |
|||||||
PO2 |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|||||||
PO3 |
|
X |
X |
|
X |
|
|||||||
PO4 |
|
X |
X |
X |
|
|
|||||||
PO5 |
X |
|
|
|
X |
X |
|||||||
PO6 |
|
X |
X |
X |
|
X |
|||||||
PO7 |
X |
|
X |
X |
|
X |
|||||||
PO8 |
|
X |
|
|
X |
|
|||||||
PO9 |
X |
|
|
|
|
X |
|||||||
PO10 |
|
X |
X |
|
|
|
|||||||
PO11 |
|
|
|
X |
X |
|
|||||||
PO12 |
|
|
X |
|
X |
|
|||||||
Kurumsal Öğrenme Çıktıları & Program Çıktıları İlişkisi |
|
IO1 |
IO2 |
IO3 |
IO4 |
IO5 |
IO6 |
IO7 |
|||||
P01 |
X |
|
|
|
|
|
X |
||||||
PO2 |
|
X |
X |
|
|
|
|
||||||
PO3 |
X |
|
|
|
X |
|
|
||||||
PO4 |
X |
X |
|
|
|
|
|
||||||
PO5 |
|
|
X |
X |
|
|
|
||||||
PO6 |
|
X |
|
|
X |
|
X |
||||||
PO7 |
|
|
X |
X |
|
|
|
||||||
PO8 |
|
X |
|
|
|
X |
|
||||||
PO9 |
X |
|
|
X |
|
|
X |
||||||
PO10 |
|
|
|
|
X |
X |
|
||||||
PO11 |
|
X |
|
|
X |
|
|
||||||
PO12 |
|
|
|
|
|
X |
|
||||||